Elke week een goed blog schrijven, hoe doe je dat?
Om meer traffic naar je site te trekken vanuit Google is content belangrijk. Goede content trekt meer nieuwe bezoekers, en als je dat regelmatig plaatst, zal je snel resultaat gaan zien.
Maar hoe zorg je ervoor dat je content elke week weer “goede” content is?
Inhoud
Elke week een blog maken
Waarschijnlijk herken je dit wel: je begint met het maken van content, en na een paar weken zijn de onderwerpen een beetje opgedroogd. Je hebt eigenlijk alles wel een beetje behandeld. Je wilt wel een nieuw blog gaan schrijven, maar waarover? Iets wat je al een keer behandeld hebt, maar dan net weer even anders?
Bij het maken van content is regelmaat belangrijk. Maar ook erg lastig. Vaak ben je druk met veel zaken, en blijft het een beetje liggen. Misschien hebben jullie wel een schema gemaakt wie wanneer een stukje moet aanleveren, waardoor je niet elke waar aan de beurt bent, maar ook dat is drukte en tijd iets wat niet altijd samen gaat met het maken van content.
Goed blog maken, elke week weer
En dan is er ook nog wel een verschil tussen het maken van content, en het maken van “goede” content!
Goede content is content waar je doelgroep echt wat aan heeft, we ze naar zoeken, wat ze dus graag willen weten, wat ze helpt in het maken van beslissingen, wat ze overtuigt enz. Dit kan in tekst, audio, video, grafieken, tabellen, enz.
Om dus goede content te kunnen maken, elke week weer, moet je weten wat je doelgroep zoekt, wilt weten, over twijfelt, enz.
Pak die onderwerpen, en zorg dat jij de beste content maakt!
Waarom is content belangrijk voor SEO?
Content is dus king als het gaat om SEO. Google heeft namelijk 1 belangrijk doel, en dat is de beste resultaten tonen bij zoekopdrachten. Dus als jouw doelgroep informatie zoekt over een bepaald onderwerp, dan wil Google graag bij dat onderwerp de beste content tonen. Als jouw content het beste is volgens Google, dan krijg jij dus een hoge positie. Google bepaald dit op basis van honderden factoren. Maar de belangrijkste factoren hangen samen met het gedrag van je bezoekers. Als Google ziet dat ze op jouw site goede, nuttige en juiste informatie kunnen vinden, zal Google dit meer gaan aanbevelen bij andere gebruikers die hetzelfde zoeken.
Zie het dus als een aanbeveling. Als iemand jou vraagt wat een goed restaurant is in jouw woonplaats, dan kun je er vast 2 of 3 noemen. Google doet dat min of meer ook. Alleen die kunnen er veel meer noemen, en op basis van die honderden factoren bepaalt Google welke getoond worden op de eerste pagina en welke in de top 3.
Hulp nodig bij het maken van goede blogs?
Om elke week goede content te kunnen maken, moet je een plan hebben. En daar kunnen wij je bij helpen. Wij gaan niet de content voor je maken, maar leveren je wel de onderwerpen aan, met wat subonderwerpen. Op deze manier hoef jij dus niet na te denken waar je over moet gaan schrijven. Dat doen wij voor je!
Wij bepalen deze onderwerpen op basis van zoekwoordonderzoek. We gaan dus kijken waar men op zoekt, welke content er al is, waar kansen liggen en waar jullie nu nog geen content over hebben. Vervolgens kijken we naar de vorm van de content. Is een blog geschikt, of is een video iets wat de doelgroep liever gebruikt? En dan is het aan jullie om de content te maken.
Jullie kunnen dit als expert het beste maken, jullie weten er het meest vanaf (als het goed is). Vervolgens kunnen wij het plaatsen waarbij we de verdere SEO optimalisatie oppakken en publiceren we het bericht.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!